Jullie lezen deze Get to know me-post als ik op vakantie ben, dus mij leek het leuk om in het vakantiesfeertje te blijven. In deze post lazen jullie dat ik mijn vakantie zonder boeken niet kan doorbrengen. In deze post laat ik jullie graag weten wat voor mij nog meer goede ingrediënten zijn voor de ultieme vakantie en hoe ik mijn vakanties uitkies.

Het uitkiezen van mijn vakanties
De zomervakantie vind ik echt de leukste periode van het jaar. Ik vind dat ik al best wat landen heb gezien: Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Turkije en Luxemburg. Vorig jaar ben ik met mijn vriend naar het Griekse eiland Kos gegaan, en op dit moment lig ik waarschijnlijk lekker op het strand in Marmaris. Vanaf mijn zeventiende ga ik niet meer met mijn ouders mee op vakantie, daarvoor zijn we wel welk jaar geweest. Toen ik 18 was ben ik niet op vakantie gegaan. Vorig ben ik voor het eerst alleen op vakantie gegaan (zonder mijn ouders bedoel ik, wel met mijn vriend). Dit kwam erop neer dat we alles zelf moesten regelen en nog leuker: zelf de bestemming konden bepalen! Ik moet zeggen dat mijn vriend en ik echt goed op een lijn zitten, omdat we beiden dezelfde dingen leuk vinden. Een vakantie moet dan niet moeilijk uit te kiezen zijn, zal misschien denken. Toch wel! Dat komt omdat er zo veel mooie en leuke bestemmingen zijn. Erg handig is dat mijn tante werkt bij een reisbureau. Bij haar kunnen we terecht met alle vragen die betrekking hebben op vakanties. Bij haar vroeg ik ook verschillende vakantieboeken aan, en samen met mijn vriend speuren we het web af naar de perfecte vakantiebestemming.

Waar mijn ultieme vakantie aan moet voldoen
Zoals ik al zei vinden mijn vriend en ik dezelfde dingen leuk, dus zoeken we naar dezelfde soorten bestemmingen. Op dit moment zijn dat zon-zee-strand-bestemmingen, maar waar je wel veel kunt doen. Ik houd er namelijk niet van om de hele vakantie lang aan het zwembad of op het strand te liggen. Natuurlijk vind ik dat heerlijk, maar niet elke dag. Graag trek ik erop uit om de natuur te ontdekken of eens een flink potje cultuur te snuiven. Die afwisseling vind ik erg belangrijk. Ik wil graag op vakantie ook erg graag iets zien van het land zelf, en niet alleen maar de blauwe zee. Image and video hosting by TinyPic
Een voorbeeld hiervan is dat mijn vriend en ik vorig jaar met de quad het hele eiland Kos hebben verkend. We zochten verschillende dorpjes uit en wat de bezienswaardigheden daar waren. We stippelden een route uit en we waren de hele dag op pad. Ik had toen nooit verwacht dat Kos zo veel meer te bieden had dan alleen haar drukke en toeristische hoofdstad.

Vorig jaar op Kos zijn mijn vriend en ik best veel dagjes weggeweest. In totaal waren we acht dagen te vinden op Kos, maar dit bleken er veel te weinig te zijn. Natuurlijk vond ik het leuk dat we zo veel gedaan hebben, maar we hadden nog liever een aantal dagen rust gehad. Nu gingen we soms twee dagen achter elkaar weg, zonder overdag gerelaxt te hebben aan het zwembad of op het strand. Om die reden hebben we besloten dit jaar elf dagen weg te gaan, zodat we onze tripjes meer verspreid over de dagen kunnen doen. Na lang zoeken kwamen we uit bij een supermooi hotel in Marmaris. We boekten al in januari deze vakantie, zodat we nog konden profiteren van vroegboekvoordeel. Helaas is er na januari het een en ander voorgevallen in Turkije, maar dat weerhield ons er niet van om te gaan. Ik weet zeker dat we een superleuke vakantie gaan hebben!

Op dit moment is mijn ultieme vakantie er dus eentje waarbij ik veel kan ondernemen, maar toch lekker kan relaxen.

Wat is jouw ultieme (zomer)vakantie?

Liefs,

Daphne

Related Posts

• Film Review: Love, Simon

Paper Towns cover

Everyone deserves a great love story. But for seventeen-year old Simon Spier it’s a little more complicated: he’s yet to tell his family or friends he’s gay and he doesn’t actually know the identity of the anonymous classmate he’s fallen for online. Resolving both issues proves hilarious, terrifying and life-changing. Directed by Greg Berlanti (Riverdale, The Flash, Supergirl), screenplay by Elizabeth Berger & Isaac Aptaker (This is Us), and based on Becky Albertalli’s acclaimed novel, LOVE, SIMON is a funny and heartfelt coming-of-age story about the thrilling ride of finding yourself and falling in love. (Beschrijving: 20th Century Fox)

Rating:

Read More

• Unboxing: Fairyloot – So Royal

Sinds een paar maanden koop ik de Fairyloot boxen. Ik was voorheen kei fan van Celebrate Books (nog steeds) maar die kan ik helaas niet naar Londen versturen dus ben ik overgestapt naar Fairyloot. Disney en zeker Frozen is my jam, dus toen ik het thema zag en de illustratie die er bij hoorde was ik helemaal verkocht.

• Review: Peril (Peril #1)

Peril coverAuteur: Joss Stirlineg Pagina’s: 301 Genre: YA, Fantasy, Post-apocaliptic Publicatie:  juli 2017 Rating: Seventeen-year-old Meri Marlowe may be the last of her kind. Able to see peril – a colour in the UV spectrum – she is hunted by mortal enemies who will settle for nothing less than the end of her race. After losing her American parents, she has been on the run for years and is now hiding out in a climate-changed London with her guardian, Theo. Kel Douglas is one of an ancient people whose skin is covered in beautiful peril-coloured patterns when they come of age. By day he is an ordinary student, the rest of the time he is bodyguard to the heir to the throne. That’s until he meets Meri. First book in a new series set in the near future. Perfect for fans of the Hunger Games or the Starcrossed Trilogy.

goodreads button

Read More

• Blogtour Review: S.T.A.G.S.

Auteur: M. A. Bennett Pagina’s: 304 Genre: YA, Contemporary, Thriller Publicatie:  Oktober 2017 ISBN: 9789030503477 Rating: Greer MacDonald studeert aan St. Aidan the Great School (S.T.A.G.S.), een privéschool waar tradities hoog in het vaandel staan. Greer is een buitenbeentje, totdat ze samen met twee andere scholieren wordt uitgenodigd voor een weekend weg met de Medievals: de elite-club van de school. Het weekend belooft er een te worden waarin bloedsport centraal staat. Wat Greer niet weet is dat er uitnodigingen zijn die je beter niet kunt accepteren. goodreads button