Review: Adem (Sea Breeze #1)

Adem coverAuteur: Abbi Glines
Pagina’s: 256
Genre: Romance
Publicatie: Karakter Uitgevers, maart 2016
4 Eikels

Sadie Whites werk aan het strand is niet zomaar een zomerbaantje, zoals veel van haar leeftijdsgenootjes hebben. Haar alleenstaande moeder is zwanger en weigert te werken, dus ziet Sadie zich genoodzaakt haar moeders werk over te nemen als dienstmeisje voor een rijke familie op een nabijgelegen eiland. Als de familie in het zomerhuisje arriveert, komt Sadie er tot haar verbazing achter dat Jax Stone, een van de grootste tienersterren van de wereld, de eigenaar van het huis is.

Als Sadie een normale puber was geweest… en niet eentje die al haar hele leven haar moeder opvoedde en het huishouden deed… dan was ze misschien enthousiast geweest over het feit dat ze voor een rockster werkt. Maar dat is ze niet. Sadie mag dan niet onder de indruk zijn van Jaxs roem, hij voelt zich wel tot haar aangetrokken. Alles aan Sadie vindt hij interessant, maar hij probeert zijn gevoelens te onderdrukken. Houdt hun liefde stand, ook al komen ze uit totaal verschillende werelden? (beschrijving website uitgeverij)

Zo langzamerhand weten de boeken van Abbi Glines tot me door te dringen: elk boek dat ik van haar lees vind ik beter dan het voorgaande. Zo ook met Adem, het eerste deel in de Sea Breeze-serie.

Toen ik de achterflap voor de eerste keer las, sprak het verhaal me direct aan. Ik denk dat iedereen wel eens gefantaseerd heeft over ‘wat als…’ Ik in elk geval wel. Een ding lijkt me zeker: makkelijk is het niet. Dat zal Sadie zeker kunnen beamen. Toen ze het baantje van haar moeder overnam had ze namelijk nooit verwacht dat ze zou komen te werken bij een van de beroemdste tienersterren van dat moment. Laat staan dat ze verliefd op hem zou worden – of hij op haar.

Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met hoofdpersoon Sadie. Het sprak me aan dat ze niet onder de indruk is van Jax’ roem. Ik ben zelf namelijk ook niet iemand die snel begint te gillen of erger (ik snap nog altijd niet hoe meiden kunnen flauwvallen bij het zien van hun idool – waarom zou je, diegene is toch ook maar een mens?). Sadie is door haar moeder veel te snel volwassen geworden: ze weet van aanpakken en is een enorme doorzetter. Daarbij is ze ook gewoon erg lief. Er was alleen één ding dat me irriteerde. Sadie zou namelijk geen enkele ervaring met jongens of seks hebben, en hoewel dat natuurlijk helemaal niet erg is, vond ik dat Abbi Glines hier soms een beetje in doorsloeg. Waarschijnlijk was het haar bedoeling om Sadie onschuldig over te laten komen, maar soms vond ik Sadie daardoor juist dommig. Daarbij strookt dat extreem onschuldige karakter ook niet altijd met de dingen die ze doet.

Die eigenschap is echter het enige echte minpunt dat ik tijdens het lezen kon ontdekken. Je vliegt verder door het boek heen. Ja, je moet wel in gedachten blijven houden dat dit zo’n typisch boek is om even tussendoor te lezen. Verstand op nul, wat lekkers erbij, beentjes omhoog en je hebt gegarandeerd heel wat uurtjes leesplezier. Even lekker wegdromen!

Thyrze

[bol_product_links block_id=”bol_571e7b175d429_selected-products” products=”9200000057421961,9200000051539839″ name=”Adem” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

3 thoughts on “Review: Adem (Sea Breeze #1)

1. Dit was het eerste boek dat ik van Abbi Glines las en ik vond het een ware “verademing.” Het voelde anders dan andere boeken aan en het verhaal was zeker niet een groot cliché met onontwikkelde personages. Eindelijk had ik weer eens een uniek boek in handen! Heb dan ook heerlijk genoten 😀
    Ben dan ook zo blij dat ze deze serie nu ook in het Nederlands gaan vertalen!

2. Bij het lezen van het woord ‘tienerster’ moet ik (helaas) meteen denken aan Justin Bieber, wat het boek voor mij toch iets minder aantrekkelijk maakt (blergh Bieber-fever! haha). Het verhaal klinkt wel oké, hoewel ik ook wel een beetje het idee heb dat dit ‘het zoveelste’ verhaal is dat gaat over ‘rijke man’ vs ‘gewone vrouw’ en een ‘liefde die eerst gedoemd leek te mislukken’. Lijkt me daarom idd meer een boek om even met verstand op nul tussendoor te lezen, met sowieso geen nieuwe favoriet (wat ik toch een beetje jammer vind, als je dat al meteen ‘weet’ (of denkt dus) zonder het boek te hebben gelezen).

3. Ik heb dit boek ook liggen en ik kan nietwachten om erin te beginnen. Ik ben dol op de boeken van Abbi Glines!